Σκοπός του Προγράμματος

Η χρήση των ΝΤΠ στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτή δεν αποτελεί αυτοσκοπό, προάγει την  ισότητα των εκπαιδευτικών  ευκαιριών. Αντικείμενο του προγράμματος αποτελεί η θεωρητική και πρακτική εξειδίκευση διαφόρων ειδικοτήτων  σε θέματα που σχετίζονται αφ’ ενός με την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση αφ’ ετέρου με τη χρήση των  Εφαρμογών των Επιστημών της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας  που διευκολύνουν τη συνεκπαίδευση και την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και προβλήματα συμπεριφοράς. Αξιοποιώντας τη Μεικτή Μάθηση, το πρόγραμμα προσφέρει τις γνώσεις για τον σχεδιασμό στρατηγικών εκ μέρους των επιμορφούμενων για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στους τομείς της Ειδικής Αγωγής κα των Νέων Τεχνολογιών, στοχεύοντας στην καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε πολύτροπο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο προσφέρεται στους/στις επιμορφούμενους/-ες. Η μαθησιακή διαδικασία ελέγχεται αποκλειστικά από τον/την επιμορφούμενο/-η ο/η οποίος/-α θα μπορεί να επιλέξει τόσο την ώρα πρόσβασης όσο και τον συνολικό χρόνο που διαθέτει κάθε φορά στην μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για μία ιδιαίτερη ευέλικτη μεθοδολογία που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου.

Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των κατάλληλων  θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους μετεκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα των επιστημών της ειδικής αγωγής και της τεχνολογίας με επιτυχία στη συνηθισμένη τάξη, εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλων των μαθητών τους. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες βαθύτερης κατανόησης και ειδικής αξιολόγησης των ψυχοκοινωνιολογικών κι εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και συμπεριφοράς, ειδικής διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας ανάπτυξης δεξιοτήτων μάθησης- κριτικής σκέψης- δημιουργικότητας- συνεργασίας, σχεδιασμού βασικών στρατηγικών ενσωμάτωσης και εφαρμογής  των ΤΠΕ τόσο σε συγκεκριμένα πεδία όσο και στη διδασκαλία της τέχνης (αισθητική αγωγή) και της ψηφιακής αφήγησης, ασφαλούς πλοήγησης και χρήσης της πληροφορίας στο διαδίκτυο. Γίνεται επίσης αναφορά σε μεθόδους ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των μαθητών αυτών, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους.